SAM Tools and Services
2013. január 2. szerda
Nincs hozzászólás

Az évek során kialakult sokrétű, szerteágazó informatikai rendszerek menedzselésének egyik alapja, hogy a nagyvállalati vezetés rendszeresen friss nyilvántartási adatokat kapjon a hardver és szoftver eszközállományról. Magyarország legnagyobb szerencsejáték-szolgáltatója, a Szerencsejáték Zrt. több mint 50 százalék piaci részesedéssel rendelkezik. Az 1991-ben megalakult társaság fejlődése során az informatikai berendezések és alkalmazások igen széles palettája halmozódott fel. 2005-ben az IPR-Insights végezte a komplex rendszer eszközeinek számbavételét és átláthatóvá tételét. A társaság évente végeztet felülvizsgálatot, és rendszeresen igénybe vesz különböző SAM-szolgáltatásokat, így biztosítva, hogy a vele szemben támasztott szigorú előírásoknak és beszámolási kötelezettségeknek a szoftvergazdálkodás területén is eleget tegyen.

Igénybevett szolgáltatások

Első projektünk során az alábbi szolgáltatásokkal segítettük ügyfelünket:

  • Szoftvereszköz-gazdálkodási rendszer bevezetése: a projekt során harmadik fél SAM-rendszerét vezettük be
  • Hardver és szoftver adatok összegyűjtése: a hardver és szoftver adatokat hálózaton keresztül automatikusan, az ún. szigetrendszerek és a kiemelt biztonsági kockázatokat hordozó eszközök esetén pedig kézi felméréssel gyűjtöttük össze
  • Ismeretlen szoftverek azonosítása: a rendszer adatbázisának segítségével felismertettük a használt szoftvertermékeket, illetve a rendszer által fellelt ismeretlen állományokat azonosítottuk
  • Rendelkezésre álló licencek és számlák feldolgozása: összegyűjtöttük és rögzítettük a SAM rendszerben a rendelkezésre álló licenceket és számlákat
  • Fizikai licencraktár kialakítása: a nyilvántartási követelményeknek megfelelően, az ügyfél egyedi igényeit is figyelembe véve kialakítottuk a fizikai licencraktár rendszerét
  • Szoftverhasználat és a szoftvervagyon összevetése: a projekt végén összevetettük a szoftverhasználatot a szoftvervagyonnal, elemeztük a különbségek okait és feloldásukra megoldási javaslatokat tettünk

Az első projekt zárása óta folyamatosan támogatjuk ügyfelünket különféle szolgáltatásokkal:

  • SAM-Insights bevezetése: a szoftvernyilvántartó rendszert azóta a SAM-Insights rendszerre migráltuk, melyet azóta is üzemeltetünk és támogatunk
  • Szoftvereszköz-gazdálkodási folyamat audit: a vállalatnál már korábban kialakult SAM-et érintő folyamatokat auditáltuk
  • Szoftvereszköz-gazdálkodási szabályzatrendszer felülvizsgálata: a meglévő, SAM-et érintő szabályzatokat felülvizsgáltuk
  • Szoftvereszköz-gazdálkodási szabályzatrendszer és folyamatok kialakítása: a folyamat audit és a szabályzati felülvizsgálat eredményeit figyelembe véve kialakítottuk a vállalat speciális igényeit is figyelembe vevő szabályzat- és folyamatrendszert
  • Folyamatos SAM-szolgáltatások: a SAM-ért felelős munkatársak munkáját az alábbiakkal segítjük: negyedéves rendszerességgel felismertetjük a rendszer által fellelt új ismeretlen állományokat; negyedévente feldolgozzuk az új licenceket és számlákat; negyedévente biztosítjuk, hogy az új eszközök bekerüljenek a rendszerbe, és a selejtezett eszközök kikerüljenek a nyilvántartásból
  • Éves felülvizsgálat: a folyamatos üzemeltetést végző csapattól elkülönülten dolgozó tanácsadóink minden évben felülvizsgálatot végeznek

Tanácsadók